Dyrektor

mgr Marzena Kulig – nauczyciel dyplomowany, absolwentka studiów magisterskich z pedagogiki wczesnoszkolnej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Aktualnie w trakcie certyfikacji w czteroletniej profesjonalnej Szkole Psychoterapii Poznawczo- Behawioralnej na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS, rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczo – Behawioralnej oraz w trakcie szkolenia specjalizacyjnego z Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie. Posiada Międzynarodowy Certyfikat Hipnoterapeuty wydany przez INTERNATIONALE GESELLSCHAFT FÜR THERAPEUTISCHE HYPNOSE UND HYPNOSEFORSCHUNG (I-GTH) – Międzynarodowe Towarzystwo Hipnozy Terapeutycznej i Badań nad Hipnozą (I-GTH). Ukończyła podstawowe szkolenie w zakresie terapii EMDR- czyli metody rekomendowanej przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) do leczenia zaburzeń posttraumatycznych (PTSD) dla dzieci, młodzieży i osób dorosłych, zarówno w procesie indywidualnym jak i grupowym.
Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie logopedii i terapii pedagogicznej, neurologopedii, oligofrenopedagogiki, surdopedagogiki, tyflopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju.
W poradni
Pracuje indywidualnie z dziećmi i nastolatkami oraz ich rodzicami. W swojej pracy łączy elementy różnych szkół terapeutycznych, dbając o to, by stosowane metody oddziaływań były adekwatne do indywidualnych potrzeb zgłaszanych problemów.
Zainteresowana zawodowe
Problematyka więzi emocjonalnej rodzica z dzieckiem; zaburzenia adaptacyjne, lękowe, depresyjne, pod postacią somatyczną, konwersyjne; nieśmiałość; problematyka relacji rówieśniczych w wieku nastoletnim.
Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje przez udział w licznych szkoleniach, kongresach psychologiczno-psychoterapeutycznych. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji.
Psycholodzy
mgr Krystyna Krzakowska – nauczyciel dyplomowany, psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na Wydziale Pedagogiki i Psychologii, absolwentka studiów podyplomowych „Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży”.
Uczestniczyła w wielu formach doskonalenia zawodowego nakierowanych na możliwie wszechstronną pomoc dzieciom i rodzinie. Ukończone kursy, szkolenia i warsztaty to m.in.:
„Terapia Rodzin” oraz „Zastosowanie podejścia systemowego i ustawień rodziny w psychoterapii” (Instytut Ericksonowski w Katowicach), „Skuteczne i konstruktywne sposoby zapobiegania i niwelowania agresji w oparciu o poznawczo-behawioralne metody zmian zachowań” (CMPP w Warszawie), „Stosowana Analiza Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi” (PSTB Kraków), „Diagnoza i terapia dzieci autystycznych” (Katowice), „Metoda Carole Sutton – jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” (Synapsis Warszawa), „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców- warsztat umiejętności wychowawczych” (CEM Gliwice), „Terapia dzieci moczących się i ich rodzin” (Ośrodek Terapii Krótkoterminowej w Krakowie), „Diagnoza pedagogiczna dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od 0-12 lat” (PCTP Koszalin), „Kurs pedagogiczny w zakresie terapii i diagnozy dzieci do 3 roku życia”, „Abc ADHD w PPP – diagnoza i psychoedukacja”, „Wczesne Wspomaganie Rozwoju”, „Diagnostyka i terapia dysleksji rozwojowej”, „Diagnoza i interwencja kryzysowa”.
W poradni
Zajmuje się dziećmi i młodzieżą w wieku od urodzenia do 18 roku życia, pracuje też z rodzicami.
W zależności od zgłaszanych potrzeb przeprowadza diagnozę psychologiczną, udziela porad, prowadzi konsultacje terapeutyczne, a także terapie rodzinne oraz indywidualne, włącza się w działania interwencyjne, współpracuje z nauczycielami. W swojej pracy bazuje na wieloletnim doświadczeniu i wiedzy uzyskanej podczas licznych warsztatów i konferencji oraz kursów i szkoleń.
Zainteresowana zawodowe
Opiniowanie i orzekanie stanowi istotny element jej pracy, równie ważne są jednak też działania dotyczące obszarów emocjonalno-społecznych. Ponieważ za problemami dziecka bardzo często stoją rodzice, dlatego duży nacisk kładzie na pracę z rodziną. Zgłaszane problemy dotyczą szeroko pojętych zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych, ale też sfery somatycznej.
Przez wiele lat podnosiła swoje kwalifikacje i systematycznie uczestniczyła w spotkaniach grupy superwizyjnej oraz brała udział w warsztatach superwizyjnych nakierowanych na pracę z dzieckiem i jego rodziną.
mgr Ewa Jabłonowska-Kobiela – nauczyciel dyplomowany z 30-letnim stażem pracy, psycholog, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego Wydziału Pedagogiki i Psychologii, absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Psychokorekcji Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży oraz kursu kwalifikacyjnego z zakresu surdopedagogiki . Ukończyła dwuletni kurs doskonalenia zawodowego „Systemowe Ustawienia Rodzin według Metody Berta Hellingera”, posiada doświadczenia w pracy z osobami uzależnionymi i z zaburzeniami psychicznymi.
W poradni
Zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci i młodzieży, prowadzi terapię indywidualną i terapię rodzin. Pracuje z grupami zarówno na terenie PPP, jak i w przedszkolach oraz szkołach. Prowadzi Szkołę dla Rodziców. Korzystając z wieloletnich doświadczeń, metody i formy pracy dostosowuje do potrzeb wynikających z sytuacji.
Zainteresowania zawodowe
Problemy dotyczące współczesnej rodziny i wychowania. Zaburzenia emocjonalne dzieci i młodzieży. Swoją pracę poddaje systematycznej superwizji.
mgr Katarzyna Wójcik – Kryjanowskanauczyciel dyplomowany, psycholog, doradca zawodowy, terapeuta Biofeedback, trener TUS, terapeuta Empathy dolls®. Absolwentka studiów magisterskich na kierunku Psychologia oraz studiów podyplomowych Doradztwo Zawodowe na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła kurs „Psychoterapia dzieci i młodzieży w ujęciu poznawczo-behawioralnym” w ośrodku MENSANA w Krakowie oraz studia podyplomowe „Psychologia transportu z elementami psychodiagnostyki” na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS.
W poradni
Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci i młodzieży, wspieraniem rodziny, prowadzi warsztaty dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców, pomaga w określaniu predyspozycji zawodowych. W swej pracy łączy podejścia wielu nurtów, stosownie do potrzeb pacjenta i jego aktualnej sytuacji.
Zainteresowania zawodowe
Głównie wzmacnianie podstawowych więzi stanowiących podłoże zdrowego rozwoju. Na bieżąco uczestniczy w szkoleniach i kursach doskonalących.
mgr Katarzyna Piorecka – nauczyciel dyplomowany, absolwentka psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim,. Ukończyła Czteroletni Całościowy Kurs Terapii Systemowej Rodzin rekomendowany przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne oraz kurs I i II stopnia Terapii Integracji Sensorycznej.
W poradni
Zajmuje się diagnozą rozwoju psychomotorycznego dzieci oraz diagnozą rozwoju intelektualnego dzieci i młodzieży. Prowadzi terapię psychologiczną, terapię rodzin, terapię grupową oraz terapię SI. Udziela wsparcia psychologicznego oraz porad dla rodziców i opiekunów. Na terenie szkół i placówek przeprowadza warsztaty dla dzieci, uczniów, a także prelekcje dla rodziców. Współpracuje z dyrekcją, pedagogami szkolnymi, nauczycielami oraz specjalistami (logopedzi, psycholodzy, tyflopedagodzy itp.).
Zainteresowania zawodowe
Problemy w relacjach i w komunikacji w rodzinie. Przebieg rozwoju intelektualnego i ruchowego dzieci oraz profilaktyka szeroko pojętego bezpieczeństwa dzieci i młodzieży.
mgr Agnieszka Grochla – nauczyciel kontraktowy, absolwentka psychologii na Uniwersytecie SWPS w Katowicach oraz studiów magisterskich z pedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych instytucjach i placówkach zajmujących się pracą z dziećmi i młodzieżą, m.in. w Placówce Wsparcia Dziennego, Powiatowej Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej, Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Rybniku.
W poradni
Zajmuje się diagnozowaniem dzieci i młodzieży. Stale podnosi swoje kwalifikacje, uczestnicząc w różnych szkoleniach, kursach i konferencjach.
Zainteresowania zawodowe
Problematyka z zakresu zaburzeń zachowania i emocji, a także zaburzeń nerwicowych.
LOGOPEDZI
mgr Maria Grzegorzyca – nauczyciel dyplomowany z 40-letnim stażem pracy w poradnictwie. Założycielka PPP w Czerwionce-Leszczynach, przez 25 lat kierowała placówką.. Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki o specjalności pedagogika szkolna oraz podyplomowe studia z zakresu logopedii. Ponadto ukończyła kursy doskonalące w zakresie metod pracy z dzieckiem głęboko upośledzonym umysłowo, w zakresie innowacyjnych metod kierowania placówkami oświatowymi oraz mierzenia jakości pracy szkoły i placówek. Ukończyła także szkolenia dotyczące: afazji dziecięcej i niedosłuchu centralnego, psycholingwistycznego ujęcia teorii umysłu – diagnoza i terapia autyzmu, przesiewowych metod badań słuchu, FAZ-u, przemocy seksualnej wobec dzieci. Brała udział w szkoleniach dotyczących ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz z opóźnionym rozwojem mowy. Odznaczona medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania oraz uhonorowana wyróżnieniem „Karolinka” za wybitne zasługi dla rozwoju gminy i miasta Czerwionka-Leszczyny.
W poradni
Pracuje w niepełnym wymiarze godzin i zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną.
Zainteresowana zawodowe
Problematyka związana z pomocą dziecku potrzebującemu wsparcia w wyrównywaniu wad wymowy i trudności artykulacyjnych.
mgr Katarzyna Toczyłowska – nauczyciel dyplomowany, absolwentka pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, oligofrenopedagog,. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu logopedii i neurologopedii. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe w zakresie pracy z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju, które zdobyła, pracując w Zespole Szkół Specjalnych im. Weroniki Sherborne w Czerwionce-Leszczynach.
W poradni
Prowadzi diagnozę i terapię dzieci i młodzieży z wadami oraz zaburzeniami w mowie o różnej etiologii, m.in. kształtuje sprawność językową u dzieci z afazją, niepłynnością mowy, z oligofazją czy autyzmem. Jest zwolenniczką uzupełniania terapii logopedycznej oddziaływaniami pedagogicznymi, dlatego w swojej pracy wykorzystuje takie metody jak: metodę Dobrego Startu, metodę Kinezjologii Edukacyjnej P.Dennisona, metodę AAC – komunikację wspomagającą i alternatywną czy metodę Szkoły Krakowskiej prof. J.Cieszyńskiej. Współautorka programu „Idę do szkoły” dla 6-latków. Razem z pedagogiem prowadzi w PPP zajęcia grupowe. Prowadzi także przesiewowe badania słuchu dla dzieci i młodzieży.
Zainteresowania zawodowe
Profilaktyka logopedyczna poprzez upowszechnianie wiedzy logopedycznej w środowisku lokalnym, m.in. w formie programów logopedycznych dla przedszkolaków i broszur dla rodziców.
mgr Anna Zbylut-Sobczuk – nauczyciel mianowany, mgr neofilologii – kierunek filologia słowiańska na Uniwersytecie Śląskim. Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie logopedii z glottodydaktyką i terapią pedagogiczną, neurologopedii, surdologopedii. Certyfikowany terapeuta ręki, certyfikowany terapeuta metody Empathy Dolls. Posiada certyfikat uprawniający do przeprowadzania Screeningowego Audiometru Tonalnego.
W poradni
Pracuje indywidualnie z dziećmi z zaburzeniami komunikacji o różnej etiologii. Prowadzi grupowe zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci młodszych oraz przeprowadza badania słuchu Screeningowym Audiometrem Tonalnym. W swojej pracy łączy elementy różnych metod terapeutycznych odpowiadających indywidualnym potrzebom dziecka.
Zainteresowana zawodowe
Problematyka terapii zaburzeń komunikacji ukierunkowana na poprawę funkcjonowania dziecka w środowisku domowym i społecznym. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje przez udział w licznych szkoleniach.
PEDAGODZY I DORADCY ZAWODOWI
mgr Katarzyna Kuźnik – nauczyciel dyplomowany z 25-letnim stażem pracy w poradni, absolwentka Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej WSP w Częstochowie, studiów podyplomowych w zakresie Zarządzania Oświatą oraz Psychokorekcji Zaburzeń Zachowań Dzieci i Młodzieży. Stale podnosi i wzbogaca swój warsztat pracy w zakresie wspomagania szkół i przedszkoli. Szkolny Organizator Rozwoju Edukacji. Prowadzi działania związane z zapobieganiem przemocy w rodzinie, z interwencją kryzysową oraz z zaburzeniami behawioralnymi. Posiada uprawnienia do prowadzenia Treningu Umiejętności Społecznych i Terapii Ręki. Trener Szkoły dla Rodziców.
W poradni
Zajmuje się głównie diagnozą, terapią dzieci z różnorodnymi zaburzeniami i odchyleniami rozwojowymi. Prowadzi grupy według autorskiego programu „Niepełnosprawność nie wyklucza kreatywności” oraz grupę dla dzieci z dysleksją i grupę dla uczniów zdolnych. W przedszkolu prowadzi obserwacje dzieci o nieharmonijnym rozwoju. Koordynuje pracę sieci wsparcia i samokształcenia pedagogów szkolnych, Wspomaga szkoły i przedszkola zgodnie z ich bieżącymi potrzebami, uczestnicząc w zespołach wychowawczych, zespołach do spraw oceny funkcjonowania ucznia, prowadząc warsztaty dla uczniów. Konsultuje przypadki z pedagogami i nauczycielami.
Zainteresowania zawodowe
Praca z uczniem zdolnym, rozwijanie myślenia twórczego i kreatywności, podążanie za aktualizacją prawa oświatowego, pomoc dziecku i rodzinie w oparciu o wszechstronną współpracę placówek pracujących na rzecz dziecka i rodziny.
mgr Bogumiła Sudykowska-Lazaj – nauczyciel dyplomowany z 35-letnim stażem pracy, absolwentka studiów magisterskich z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, podyplomowych studiów z oligofrenopedagogiki w Krakowskiej Akademii Pedagogicznej, a także czteroletniej szkoły psychoterapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym. rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne i Polskie Towarzystwo Psychiatryczne. Terapeuta Integracji Sensorycznej certyfikowany przez Polskie Stowarzyszenie Integracji Sensorycznej oraz międzynarodowy terapeuta Terapii Bilateralnej rekomendowany przez Polską Akademię Bilateralną i międzynarodowy terapeuta w zakresie dogoterapii rekomendowany przez Polski Związek Zoopsychologów i Przewodników Psów Pracujących. Ponadto posiada uprawnienia do „Stosowanej Analizy Zachowania w pracy terapeutycznej z osobami autystycznymi” rekomendowane przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej.
W poradni
Pracuje indywidualnie i grupowo z dziećmi i młodzieżą głównie ze spektrum autyzmu, zaburzeniami zachowania, ADHD, dysleksją rozwojową, zaburzeniami integracji sensorycznej. W swej pracy integruje i łączy różne podejścia terapeutyczne.
Zainteresowana zawodowe
Problematyka związana z zaburzeniami integracji sensorycznej, zaburzeniami bilateralnymi w rozwoju ruchowym, trudnościami w uczeniu, zaburzeniami ze spektrum autyzmu i ADHD. Nieustannie podnosi swoje kwalifikacje przez udział w szkoleniach.
mgr Bogusława Michalik – nauczyciel dyplomowany, absolwentka studiów magisterskich z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz podyplomowych studiów w zakresie doradztwa zawodowego. Uzyskała tytuł Terapeuty Ręki. Posiada kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej.
W poradni
Pracuje jako pedagog oraz doradca zawodowy. Zajmuje się diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży. Prowadzi indywidualną terapię pedagogiczną, a także zajęcia grupowe dla uczniów dyslektycznych oraz dzieci 6-letnich, realizując we współpracy z logopedą autorski program „Idę do szkoły”. Współpracuje z podległymi szkołami, służąc poradą i wsparciem oraz prowadzi zajęcia w klasach. Jako doradca zawodowy udziela indywidualnych porad oraz prowadzi warsztaty w szkołach. Stale podnosi swoje kwalifikacje przez udział w licznych szkoleniach i konferencjach.
Zainteresowana zawodowe
Uczeń dyslektyczny, dziecko z ADHD.
mgr Beata Kalata– – nauczyciel dyplomowany, absolwentka studiów magisterskich z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej. Certyfikowany terapeuta ręki. Ukończyła szereg kursów, m.in. jest uprawniona do przeprowadzania przesiewowych badań słuchu.
W poradni
Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz z ich rodzinami. Przeprowadza diagnozę trudności szkolnych, m.in. dysleksja rozwojowa, dyskalkulia. Prowadzi terapie indywidualne i grupowe na terenie PPP. W swojej pracy wspiera rodziców w procesie wychowania. Prowadzi również zajęcia grupowe „Szkrabikowo” dla dzieci, które nie są objęte wychowaniem przedszkolnym. Realizuje także zajęcia edukacyjne i warsztatowe dla dzieci, uczniów, rodziców oraz nauczycieli na terenie szkół i przedszkoli.
Zainteresowania zawodowe
Problematyka specyficznych trudności szkolnych – ryzyko dysleksji, dysleksja rozwojowa. Na bieżąco podnosi swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych szkoleniach, konferencjach.
mgr Anna Gorzowska – nauczyciel mianowany, absolwentka studiów magisterskich na Uniwersytecie Opolskim, kierunek pedagogika resocjalizacyjna, specjalizacja resocjalizacja. Ukończyła kurs kwalifikacyjny z zakresu tyflopedagogiki.
W poradni
Prowadzi diagnozę pedagogiczną dzieci i uczniów, w tym osób słabowidzących, która adekwatna jest do zgłaszanych problemów. Prowadzi zajęcia indywidualne oraz grupowe dla dzieci i uczniów z trudnościami w nauce, ze specyficznymi trudnościami w nauce, z zaburzeniami zachowania, jak również dla uczniów słabowidzących. Współpracuje z pedagogami szkolnymi oraz nauczycielami w ich pracy wychowawczej. Organizuje pomoc w rozwiązywaniu problemów uczniów, zarówno tych szkolnych, jak i osobistych. Prowadzi konsultacje dla rodziców.
Zainteresowania zawodowe
Praca z „dzieckiem trudnym”, które ma kłopoty z przystosowaniem się do wymagań rodziców, nauczycieli oraz opiekunów. Profilaktyka codzienna dotycząca tego, jak wychować i uczyć dzieci z zaburzeniami zachowania. Organizowanie zajęć z zakresu motywowania ucznia do nauki – głównie praca z uczniem, który ma braki w nauce. Systematycznie bierze udział w szkoleniach, w warsztatach oraz konferencjach, które umożliwiają zdobywanie oraz uzupełnianie wiedzy i umiejętności pedagogicznych.
PEDAGOG SPECJALNY, TERAPEUTA SI
mgr Aleksandra Nowak-Komajda – magister fizjoterapii, absolwentka studiów magisterskich na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach oraz studiów podyplomowych w zakresie pedagogiki specjalnej – oligofrenopedagogiki na Uniwersytecie Śląskim. Ukończyła Studium Form Muzyczno-ruchowych na Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach. Posiada certyfikaty w zakresie: „Terapia ręki plus”, „Neurobiologiczne podstawy procesów integracji sensorycznej” szkolenie l°, „Diagnoza, planowanie i prowadzenie terapii integracji sensorycznej” szkolenie ll°, „Smyko-multisensoryka” szkolenie trenerskie l°, „Kinesiotaping” kurs podstawowy, „Elastyczny terapeutyczny taping w pediatrii”, „Zastosowanie kinezjologii wg Vojty u niemowląt,dzieci i młodzieży z zaburzeniami ruchowymi”, „Diagnostyka i trójpłaszczyznowa manualna terapia dysfunkcji stopy dziecka”. Uczestniczka szkoleń: „Podstawowe zagadnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem”, „Alkoholowy Zespół Płodowy (FAS)”, „Jak rozmawiać z rodzicami, aby rehabilitacja dzieci była bardziej skuteczna”, „Postępowanie neurokinezjologiczne w świetle metod terapeutycznych Vojty i Bobath”. Jest w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego.
W poradni
Pracuje indywidualnie z małymi i starszymi dziećmi. W swojej pracy łączy doświadczenie pedagoga, terapeuty integracji sensorycznej i fizjoterapeuty. Wykorzystuje różne metody terapeutyczne w zależności od indywidualnych potrzeb dziecka.
Zainteresowania zawodowe
Problematyka diagnozy zaburzeń i terapii integracji sensomotorycznej skierowana na poprawę funkcjonowania dziecka.
Podnosi kwalifikacje podczas szkoleń i konferencji.
LEKARZ
dr Krystyna Malczyk-Kęska – lekarz medycyny
Specjalista w dziedzinie pediatrii.
PRACOWNICY ADMINISTRACJI
mgr Monika Buchalik – główna księgowa
Anita Piontek – starszy referent, pracownik administracji i kadr z wieloletnim doświadczeniem w pracy administracyjnej w jednostkach samorządowych. Na co dzień czuwa nad sprawami kadrowymi pracowników poradni oraz zajmuje się wszelkimi sprawami administracyjnymi placówki.
mgr Michalina Profaska – referent, na co dzień wspiera działania pracowników pedagogicznych. Zajmuje się obsługą klienta i wparciem dla poszukujących pomocy w poradni.
Katarzyna Brudek – pracownik sekretariatu. Zajmuje się kompleksową obsługą sekretariatu i klientów poradni. Współpracuje z instytucjami podlegającymi poradni.